Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

    Orucun ve Ramazan ayının fazileti

    Ruzgar
    Ruzgar
    Moderatör


    Mesaj Sayısı : 3096
    Doğum tarihi : 19/09/69
    Kayıt tarihi : 08/12/09
    Tecrübe Puanı : 47
    Yaş : 55
    Ülke : Almanya

    Orucun ve Ramazan ayının fazileti Empty Orucun ve Ramazan ayının fazileti

    Mesaj tarafından Ruzgar Ptsi Ara. 21, 2009 1:37 am

    Sual: Ramazan ayının önemi nedir?
    CEVAP
    Bu konuda imam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
    Mübarek
    Ramazan ayı, çok şereflidir. Bu ayda yapılan, nafile namaz, zikir,
    sadaka ve bütün nafile ibadetlere verilen sevap, başka aylarda yapılan
    farzlar gibidir. Bu ayda yapılan bir farz, başka aylarda yapılan yetmiş
    farz gibidir. Bu ayda bir oruçluya iftar verenin günahları affolur.
    Cehennemden azat olur. O oruçlunun sevabı kadar, ayrıca buna da sevap
    verilir. O oruçlunun sevabı hiç azalmaz.

    Bu ayda, emri altında
    bulunanların, işlerini hafifleten, onların ibadet etmelerine kolaylık
    gösteren âmirler de affolur, Cehennemden azat olur. Ramazan-ı şerif
    ayında, Resulullah, esirleri azat eder, her istenilen şeyi verirdi. Bu
    ayda ibadet ve iyi iş yapabilenlere, bütün sene bu işleri yapmak nasip
    olur. Bu aya saygısızlık edenin, günah işleyenin bütün senesi, günah
    işlemekle geçer.

    Bu ayı fırsat bilmeli, elden geldiği kadar
    ibadet etmelidir. Allahü teâlânın razı olduğu işleri yapmalıdır. Bu
    ayı, ahireti kazanmak için fırsat bilmelidir.

    Kur’an-ı kerim,
    Ramazanda indi. Kadir gecesi, bu aydadır. Ramazan-ı şerifte, iftarı
    erken yapmak, sahuru geç yapmak sünnettir. Resulullah bu iki sünneti
    yapmaya çok önem verirdi.

    İftarda acele etmek ve sahuru
    geciktirmek, belki insanın aczini, yiyip içmeye ve dolayısıyla her şeye
    muhtaç olduğunu göstermektedir. İbadet etmek de zaten bu demektir.

    Hurma
    ile iftar etmek sünnettir. İftar edince, (Zehebez-zama’ vebtellet-il
    uruk ve sebet-el-ecr inşaallahü teâlâ) duasını okumak, teravih kılmak
    ve hatim okumak önemli sünnettir.

    Bu ayda, her gece, Cehenneme
    girmesi gereken, binlerce Müslüman affolur, azat olur. Bu ayda, Cennet
    kapıları açılır. Cehennem kapıları kapanır. Şeytanlar, zincirlere
    bağlanır. Rahmet kapıları açılır. Allahü teâlâ, bu mübarek ayda Onun
    şanına yakışacak, kulluk yapmayı ve Rabbimizin razı olduğu, beğendiği
    yolda bulunmayı, hepimize nasip eylesin! Âmin. (Mektubat ,1.c. 45.m.)

    Açıktan
    oruç yiyen, bu aya hürmet etmemiş olur. Namaz kılmayanın da, oruç
    tutması ve haramlardan kaçınması gerekir. Bunların orucu kabul olur ve
    imanları olduğu anlaşılır.

    Ramazan-ı şerifte, oruç tutmak çok
    sevaptır. Özürsüz oruç tutmamak büyük günahtır. Hadis-i şerifte,
    (Özürsüz, Ramazanda bir gün oruç tutmayan, bunun yerine bütün yıl boyu
    oruç tutsa, Ramazandaki o bir günkü sevaba kavuşamaz) buyuruldu.
    [Tirmizi]
    (Ama dini bir mazeret varsa oruç tutmamak günah olmaz.)

    Ramazanda oruç tutmak hakkındaki hadis-i şeriflerden birkaçı şöyle:
    (Ramazan
    ayı mübarek bir aydır. Allahü teâlâ, size Ramazan orucunu farz kıldı. O
    ayda rahmet kapıları açılır, Cehennem kapıları kapanır, şeytanlar
    bağlanır. O ayda bir gece vardır ki, bin aydan daha kıymetlidir. O
    gecenin [Kadir gecesinin] hayrından mahrum kalan, her hayırdan mahrum
    kalmış sayılır.) [Nesai]

    (Ramazan ayında oruç tutmayı farz bilip, sevabını da Allahü teâlâdan bekleyerek oruç tutanın günahları affolur.) [Buhari]

    (Ramazan orucunu tutup ölen kimse, Cennete girer.) [Deylemi]

    (Ramazan ayı gelince, “Ey hayır ehli, hayra koş! Şer ehli, sen de kötülüklerden el çek” denir.) [Nesai]

    (Ramazan
    bereket ayıdır. Allahü teâlâ bu ayda, günahları bağışlar, duaları kabul
    eder. Bu ayın hakkını gözetin! Ancak Cehenneme gidecek olan, bu ayda
    rahmetten mahrum kalır.) [Taberani]

    (Ramazan-ı şerif ayı geldiği zaman, Allahü teâlâ meleklere, müminlere istiğfar etmelerini emreder.) [Deylemi]

    (Farz
    namaz, sonraki namaza kadar; Cuma, sonraki Cumaya kadar; Ramazan ayı,
    sonraki Ramazana kadar olan günahlara kefaret olur.) [Taberani]

    (Peş peşe üç gün oruç tutabilenin, Ramazan orucunu tutması gerekir.) [Ebu Nuaym]

    (Ramazan orucu farz, teravih sünnettir. Bu ayda oruç tutup, gecelerini de ibadetle geçirenin günahları affolur.) [Nesai]

    (Bu aya Ramazan denmesinin sebebi, günahları yakıp erittiği içindir.) [İ.Mansur]

    (Ramazan
    ayında ailenizin nafakasını geniş tutunuz! Bu ayda yapılan harcama,
    Allah yolunda yapılan harcama gibi sevaptır.) [İbni Ebiddünya]

    (Ramazanın başı rahmet, ortası mağfiret, sonu ise, Cehennemden kurtuluştur.) [İ.Ebiddünya]

    (İslam, kelime-i şehadet getirmek, namaz kılmak, zekat vermek, Ramazan orucunu tutmak ve haccetmektir.) [Müslim]

    (Cennetteki
    güzel köşkler, sözü hoş, selamı çok, yemek yediren, oruca devam eden ve
    gece namazı kılan kimselere verilir.) [İbni Nasr]

    (Oruç tutan müminin susması tesbih, uykusu ibadet, duası müstecap ve amelinin sevabı da çoktur.) [Deylemi]

    (Bilhassa oruçlu iken çirkin, kötü söz söylemeyin! Birisi size sataşırsa, ona “Ben oruçluyum” deyin!) [Buhari]

    (Gerçek oruç, sadece yiyip içmeyi değil, boş ve hayasızca sözleri de terk ederek tutulan oruçtur.) [Hakim]

    (Allahü
    teâlânın, gözlerin görmediği, kulakların işitmediği ve hiç kimsenin
    hayaline bile gelmeyen nimet dolu sofrasına, ancak oruçlular oturur.)
    [Taberani]

    (Allah yolunda bir gün oruç tutanın yüzünü, Allahü teâlâ yetmiş yıl ateşten uzaklaştırır.) [Müslim]

    (Temizlik imanın yarısı, oruç da sabrın yarısıdır.) [Müslim]

    (Oruçlu iken ölene, kıyamete kadar oruç tutmuş gibi sevap yazılır.) [Deylemi]

    (Oruçlu iken ölen Cennete girer.) [Bezzar]

    (Oruç tutan, namaz kılan kimse, mükafatını kıyamette aklı kadar alır.) [Hatib]

    (Oruç şehveti keser.) [İ. Ahmed]

    Mübarek
    vakitlerde, günahlardan titizlikle uzak durmalı, taatları, ibadetleri
    ve her çeşit hayratı artırmalıdır. Zira Allahü teâlâ, tarafından
    sevilen kimse, faziletli vakitlerde faziletli amellerle meşgul olur.
    Buğzettiği kul ise; faziletli vakitlerde kötü işlerle meşgul olur. Kötü
    işlerle meşgul olanın bu hareketi azabının daha şiddetli olmasına ve
    Allahü teâlânın, ona daha çok buğzetmesine sebep olur. Çünkü o, böyle
    yapmakla vaktin bereketinden mahrum kalmış ve onun hürmet ve şerefini
    çiğnemiş olur. (Mev'iza-i hasene)

    Resulullah efendimizin rüyası
    (Rüyamda
    acayip şeyler gördüm. Ümmetimden birini azap melekleri yakalamıştı.
    Aldığı abdestler gelip, onu içindeki zor durumdan kurtardı. Birini
    gördüm, kabri onu sıkıyordu. Kıldığı namazlar gelip, onu kabir
    azabından kurtardı. Birine şeytanlar musallat olmuştu. Ettiği zikirler
    gelip, şeytandan onu kurtardı. Birinin de susuzluktan dili çıkmıştı.
    Tuttuğu Ramazan orucu gelip, susuzluğunu giderdi.

    Birini
    zulmet sarmıştı. Yaptığı hac gelip karanlıktan çıkardı. Birine ölüm
    meleği gelmişti. Ana babasına yaptığı iyilikler gelip, ölümüne engel
    oldu, geciktirdi. Birini Müslümanlarla konuşturmuyorlardı. Sıla-i rahim
    gelip, ona şefaat etti, onlarla konuştu. Peygamberinin yanına gitmek
    isteyen birine engel oluyorlardı. Aldığı gusül, onu alıp yanıma
    getirdi. Ateşten korunmak isteyen birisine, sadakası gelip ateşe perde
    oldu. Birini zebaniler alıp Cehenneme götürürken, yaptığı emr-i maruf
    ve nehy-i münker gelip kurtardı. Biri Cehennem ateşine atılmıştı. Allah
    korkusu ile döktüğü gözyaşları gelip oradan kurtardı.

    Birine
    amel defteri solundan verilirken, Allah korkusu gelip, defterini sağa
    aldı. Sevapları hafif gelen birine, kendinden önce ölen çocukları
    gelip, sevabını ağırlaştırdı. Cehennemin kenarında, korkudan titreyen
    birine, Allahü teâlâya olan hüsnü zannı gelince, titremesi durdu.
    Sırattan zorla geçen biri, Cennete geldi. Fakat kapılar kapalıydı.
    Kelime-i şehadeti gelip, onu Cennete koydu.) [Hakîm-i Tirmizi]

    Sual: Günah işlememize şeytanlar sebep olduğuna göre, Ramazanda bağlı olan şeytanlar nasıl günah işletiyor?
    CEVAP
    Günah
    işlememize yalnız şeytanlar değil, kendi nefsimiz de sebep olmaktadır.
    Nefsin zararı, şeytanınkinden çok fazladır. Nefsin her istediği kendi
    zararınadır. Ramazanda günah işleten, nefsimizdir. Bu ayda, şeytanlar
    bağlı olduğu için vesvese veremezler. Ramazanda esnemeler de şeytandan
    değildir. Asabi esnemeler, yorgunluk, uykusuzluk gibi hallerde meydana
    gelir. (Mektubat-ı Rabbani)

      Forum Saati C.tesi Kas. 23, 2024 6:13 am