iman
iman Sözlükte inanmak ve tasdik etmek manalarına gelir
Şeriatta ise; Peygamberimizin (SallAllahu aley hi ve sellem) Allah'tan getirdiği bütün meselelere kalb ile tasdik dil ile ikrar etmektir
Mümin Allah'ın varlığı ve birliği başta olmak üzere Peygamberimiz'e ve onun getirdiği her şeye inanan ve inandığını ikrar eden kimseye denir
Kafir inanmayan ve inanmadığını söyleyen kişiye denir
Münafık
Kalbi ile inanmayan fakat dili ile inandığını söyleyen kişiye denir
imanın sahih ve kabul olması için bir takım şartlar gereklidir bunlar Şüphe halinde olmamak dini hükümlerle Alay edip hafife almamak dalga geçmemek inkar sözleri ve davranışlarda bulunmamaktır imanın olması için ilk söylenecek söz Kelime-i Şehadettir
Bu sözü
demeyen müslüman olmaz İmanın şartları 6'dırAllah’a ve onun birliğine inanmakHer aklı başında olan insanın yaratıcısını tanı mak ve ona inanmak farzdırİnsan için evvela kendi varlığından başla kainatın tamamını göklerde ve yerde var olan şeyleri ibretle büyük bir dikkatle düşünüp incelemesi bunları yaratan büyük bir gücün oldu ğunu idrak etmesi için yeter Herşeyin yaratılışında büyük bir incelik harukulade bir dengelik vardır Kulluk görevimizin gereği yaradanımızın varlığı bilmek sıfatlarını ve isimlerini tanımak ve o şekilde inanmaktır Allah birdir Başlangıcı ve sonu yoktur. Allah yarattıklarında hiç birine benzemez Allah'a bu şekil inanan gerçek imanın değerini kazanır
Allah'ın Sıfatları 14 Tanedirr
Vücud
Var olmak demektir. Allahu Teala vardır ve sıfatlarıyla muttasıftır Şu kainatın yaratıcısı vacibül vücuddur. Onun var olması zatidir ezeli dir ebedidir Vacibül vücüd olan bir Allah olmasaydı hiç bir şey olmazdı Ve Allah için yokluk düşünülemez
Kıdem
Ezeli olmak. Evveli bulunmamak Her işin başlangıcı her şeyin evveli vardır Fakat bu durum Allah için geçerli değildir Çünkü onun varlığı vacibdir ve kendindendir
Beka
Allah’u Teâla bakidir. Her var olan şeyin sonu vardır yalnız Allah'ın varlığının sonu yoktur Kıdem'i sabit olan her şeyin bekası vacibdir Varlığının başlangıcı olmadığı gibi nihayeti de yoktur
Vahdaniyyet
Allah'ın bir olması demektir. Tektir eşi ve benzeri yoktur. Allah bir dir doğmamış ve doğurulmamıştır Eşi ortağı benzeri yoktur Akıl ile düşünen insan bunu bilir ve anlar Allah'ın birliğiyle beraber rızık verenin o olduğuna öldürenin ve dirilteninde o olduğuna inanmak lazımdır. Ondan başkasına tapınmak ilah tutup boyun eğmek küfürdür.
Muhalefetün lil havadis
Allah’u Teâla gördüklerimizden hatırımıza gelecek şeylerden ne zatı nede sıfatları bakımından hiç birine benzemez. O herşeyden başkadır Bizim hatırımıza gelecek olan şeyler mümkündür sonradan yaratılmış tır yok olmaya mahkumdur Bundan dolayı zatı ve sıfatları bakımından hiç bir şeye benzememek Allah'ın zati sıfatlarındandır
Kıyam bi nefsihi
Allah'ın varlığı kendindendir Varlığı için baş ka bir şeye muhtaç değildir zamandan mekandan yönden beridir Ne zamana ne de bir yardım cıya muhtaç değildir bilakis alemde ki her şey ona muhtaçtır
Hayat
Diri olmak. Allah ebedi bir hayat ile diridir. O Yegane ölmeyen diridir.
ilim
Allah her şeyi bilir. O olmuşu olanı olacağı her şeyiyle bilir Onun için hiç bir şey gizli kalmaz Onun ilmi bütün Alemi kuşatmıştır
Semi
işitmek Allah her şeyi işitir Ona uzaklık engel değildir. O uzak bir yerde yürüyen karınca nın Ayak sesini Bitkilerin zikrini dahi işitir
Basar
Görmek. Allah herşeyi görür. Karanlık ona tesir etmez.
irade
Dilemek Allah diler dilediğini yapar ona kimse karışamaz niye böyle yapmış neden böyle yaratmış diye soramaz Dünyada olan herşey onun dilemesi ile olmuştur O dilemese bir yaprak bile kıpırdamaz
Kudret
Gücü yetmek. Güç Allah'ındır Onun sonsuz gücü herşeye yeter. Onun gücünün en büyük örneği yerleri gökleri dağları taşları yoktan var etmesidir
Kelam
Söylemek Onun sözü Kur'anı Kerimdir
Tekvin
Yaratmak demektir Onun ol demesiyle her şey olur Kainatta her şeyi yaratan odur
iman Sözlükte inanmak ve tasdik etmek manalarına gelir
Şeriatta ise; Peygamberimizin (SallAllahu aley hi ve sellem) Allah'tan getirdiği bütün meselelere kalb ile tasdik dil ile ikrar etmektir
Mümin Allah'ın varlığı ve birliği başta olmak üzere Peygamberimiz'e ve onun getirdiği her şeye inanan ve inandığını ikrar eden kimseye denir
Kafir inanmayan ve inanmadığını söyleyen kişiye denir
Münafık
Kalbi ile inanmayan fakat dili ile inandığını söyleyen kişiye denir
imanın sahih ve kabul olması için bir takım şartlar gereklidir bunlar Şüphe halinde olmamak dini hükümlerle Alay edip hafife almamak dalga geçmemek inkar sözleri ve davranışlarda bulunmamaktır imanın olması için ilk söylenecek söz Kelime-i Şehadettir
Bu sözü
demeyen müslüman olmaz İmanın şartları 6'dırAllah’a ve onun birliğine inanmakHer aklı başında olan insanın yaratıcısını tanı mak ve ona inanmak farzdırİnsan için evvela kendi varlığından başla kainatın tamamını göklerde ve yerde var olan şeyleri ibretle büyük bir dikkatle düşünüp incelemesi bunları yaratan büyük bir gücün oldu ğunu idrak etmesi için yeter Herşeyin yaratılışında büyük bir incelik harukulade bir dengelik vardır Kulluk görevimizin gereği yaradanımızın varlığı bilmek sıfatlarını ve isimlerini tanımak ve o şekilde inanmaktır Allah birdir Başlangıcı ve sonu yoktur. Allah yarattıklarında hiç birine benzemez Allah'a bu şekil inanan gerçek imanın değerini kazanır
Allah'ın Sıfatları 14 Tanedirr
Vücud
Var olmak demektir. Allahu Teala vardır ve sıfatlarıyla muttasıftır Şu kainatın yaratıcısı vacibül vücuddur. Onun var olması zatidir ezeli dir ebedidir Vacibül vücüd olan bir Allah olmasaydı hiç bir şey olmazdı Ve Allah için yokluk düşünülemez
Kıdem
Ezeli olmak. Evveli bulunmamak Her işin başlangıcı her şeyin evveli vardır Fakat bu durum Allah için geçerli değildir Çünkü onun varlığı vacibdir ve kendindendir
Beka
Allah’u Teâla bakidir. Her var olan şeyin sonu vardır yalnız Allah'ın varlığının sonu yoktur Kıdem'i sabit olan her şeyin bekası vacibdir Varlığının başlangıcı olmadığı gibi nihayeti de yoktur
Vahdaniyyet
Allah'ın bir olması demektir. Tektir eşi ve benzeri yoktur. Allah bir dir doğmamış ve doğurulmamıştır Eşi ortağı benzeri yoktur Akıl ile düşünen insan bunu bilir ve anlar Allah'ın birliğiyle beraber rızık verenin o olduğuna öldürenin ve dirilteninde o olduğuna inanmak lazımdır. Ondan başkasına tapınmak ilah tutup boyun eğmek küfürdür.
Muhalefetün lil havadis
Allah’u Teâla gördüklerimizden hatırımıza gelecek şeylerden ne zatı nede sıfatları bakımından hiç birine benzemez. O herşeyden başkadır Bizim hatırımıza gelecek olan şeyler mümkündür sonradan yaratılmış tır yok olmaya mahkumdur Bundan dolayı zatı ve sıfatları bakımından hiç bir şeye benzememek Allah'ın zati sıfatlarındandır
Kıyam bi nefsihi
Allah'ın varlığı kendindendir Varlığı için baş ka bir şeye muhtaç değildir zamandan mekandan yönden beridir Ne zamana ne de bir yardım cıya muhtaç değildir bilakis alemde ki her şey ona muhtaçtır
Hayat
Diri olmak. Allah ebedi bir hayat ile diridir. O Yegane ölmeyen diridir.
ilim
Allah her şeyi bilir. O olmuşu olanı olacağı her şeyiyle bilir Onun için hiç bir şey gizli kalmaz Onun ilmi bütün Alemi kuşatmıştır
Semi
işitmek Allah her şeyi işitir Ona uzaklık engel değildir. O uzak bir yerde yürüyen karınca nın Ayak sesini Bitkilerin zikrini dahi işitir
Basar
Görmek. Allah herşeyi görür. Karanlık ona tesir etmez.
irade
Dilemek Allah diler dilediğini yapar ona kimse karışamaz niye böyle yapmış neden böyle yaratmış diye soramaz Dünyada olan herşey onun dilemesi ile olmuştur O dilemese bir yaprak bile kıpırdamaz
Kudret
Gücü yetmek. Güç Allah'ındır Onun sonsuz gücü herşeye yeter. Onun gücünün en büyük örneği yerleri gökleri dağları taşları yoktan var etmesidir
Kelam
Söylemek Onun sözü Kur'anı Kerimdir
Tekvin
Yaratmak demektir Onun ol demesiyle her şey olur Kainatta her şeyi yaratan odur