Sual: En az bire on sevap verildiği için, bir ay
Ramazanda oruç tutan, 300 gün, Şevvalde de altı gün oruç tutan 60 gün
oruç tutmuş gibi olacağı yani bütün yılı oruç tutmuş sayılacağı
söyleniyor. Farz olan Ramazan orucu ile nafile olan Şevval orucu aynı
kefeye konabilir mi? Farzın yanında nafile denizde damla değildir.
Yukarıdaki ifadede bir yanlışlık yok mu?
CEVAP
Her ay üç gün oruç
tutanın da bütün sene oruç tutmuş gibi sayılacağı da kitaplarda
bildiriliyor. Burada farz olan Ramazan orucu ile nafile oruç kıyas
edilmiyor. Bütün sene oruç tutmuş olduğu değil, hükmen oruçlu
sayılacağı bildiriliyor. Yoksa ömür boyu nafile oruç tutulsa, Ramazan-ı
şerifte tutulan bir gün orucun sevabına kavuşamaz.
Mazeretsiz
Ramazan-ı şerifte bir gün oruç tutmayan, ömür boyu nafile oruç tutsa
kabul olmaz. Hatta Ramazandaki farz orucunu kaza ettikten sonra, yine
her gün oruç tutsa, Ramazan-ı şerifte tutmanın sevabına kavuşamaz. Kaza
edince, yalnız borçtan kurtulur. Ramazanda tutmuş gibi sevap kazanamaz.
Bir hadis-i şerif meali şöyledir:
(Ramazanda bir gün oruç tutmayan, onun yerine bütün yıl oruç tutsa, o bir günkü sevaba kavuşamaz.) [Tirmizi]
Ramazanda oruç tutan, 300 gün, Şevvalde de altı gün oruç tutan 60 gün
oruç tutmuş gibi olacağı yani bütün yılı oruç tutmuş sayılacağı
söyleniyor. Farz olan Ramazan orucu ile nafile olan Şevval orucu aynı
kefeye konabilir mi? Farzın yanında nafile denizde damla değildir.
Yukarıdaki ifadede bir yanlışlık yok mu?
CEVAP
Her ay üç gün oruç
tutanın da bütün sene oruç tutmuş gibi sayılacağı da kitaplarda
bildiriliyor. Burada farz olan Ramazan orucu ile nafile oruç kıyas
edilmiyor. Bütün sene oruç tutmuş olduğu değil, hükmen oruçlu
sayılacağı bildiriliyor. Yoksa ömür boyu nafile oruç tutulsa, Ramazan-ı
şerifte tutulan bir gün orucun sevabına kavuşamaz.
Mazeretsiz
Ramazan-ı şerifte bir gün oruç tutmayan, ömür boyu nafile oruç tutsa
kabul olmaz. Hatta Ramazandaki farz orucunu kaza ettikten sonra, yine
her gün oruç tutsa, Ramazan-ı şerifte tutmanın sevabına kavuşamaz. Kaza
edince, yalnız borçtan kurtulur. Ramazanda tutmuş gibi sevap kazanamaz.
Bir hadis-i şerif meali şöyledir:
(Ramazanda bir gün oruç tutmayan, onun yerine bütün yıl oruç tutsa, o bir günkü sevaba kavuşamaz.) [Tirmizi]