Şartlarına uygun olarak ihlas ile yapılan hacca,
(Hacc-ı mebrur) denir. Hacc-ı mebrur, kazaya kalmış olan farzlardan ve kul
haklarından başka günahların affına sebep olur. Bu ikisinin af olması için
kazaların ve kul haklarının ödenmesi de lazımdır.
Hac sebebiyle, farzı
yapmamanın günahı affedilmez ise de, vaktinde yapmamanın, vaktinden sonraya
bırakmanın günahı affedilir. Hacdan sonra, farzları kaza etmeye hemen
başlanmazsa, geciktirme günahı tekrar başlar ve zamanla kat kat artar. Farzın
kazasını geciktirmek büyük günahtır. Bunu iyi anlamalıdır. (Hacc-ı mebrur
yapanın günahları af olur) hadis-i şerifi, kaza ve kul hakkından başka
günahların af olacağını göstermektedir. Peygamber efendimizin, Arefe gecesi ve
Müzdelife’de, hacıların günahlarının affedilmesi için yaptığı duaların da, böyle
olduğu bildirilmiştir.
Kaza ve kul haklarının da, affa dahil olduğunu
bildiren âlimler var ise de, bunlar, tevbe edip de kazadan ve ödemekten aciz
olanlar içindir. Hud suresinin (Hasenat, günahları yok eder) mealindeki
114.âyeti, farzın terkinden hasıl olan geciktirme günahı, o farz kaza edilince,
af olur demektir.
(Hacc-ı mebrur) denir. Hacc-ı mebrur, kazaya kalmış olan farzlardan ve kul
haklarından başka günahların affına sebep olur. Bu ikisinin af olması için
kazaların ve kul haklarının ödenmesi de lazımdır.
Hac sebebiyle, farzı
yapmamanın günahı affedilmez ise de, vaktinde yapmamanın, vaktinden sonraya
bırakmanın günahı affedilir. Hacdan sonra, farzları kaza etmeye hemen
başlanmazsa, geciktirme günahı tekrar başlar ve zamanla kat kat artar. Farzın
kazasını geciktirmek büyük günahtır. Bunu iyi anlamalıdır. (Hacc-ı mebrur
yapanın günahları af olur) hadis-i şerifi, kaza ve kul hakkından başka
günahların af olacağını göstermektedir. Peygamber efendimizin, Arefe gecesi ve
Müzdelife’de, hacıların günahlarının affedilmesi için yaptığı duaların da, böyle
olduğu bildirilmiştir.
Kaza ve kul haklarının da, affa dahil olduğunu
bildiren âlimler var ise de, bunlar, tevbe edip de kazadan ve ödemekten aciz
olanlar içindir. Hud suresinin (Hasenat, günahları yok eder) mealindeki
114.âyeti, farzın terkinden hasıl olan geciktirme günahı, o farz kaza edilince,
af olur demektir.