Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

    Kadınların hacca gitmesi

    Ruzgar
    Ruzgar
    Moderatör


    Mesaj Sayısı : 3096
    Doğum tarihi : 19/09/69
    Kayıt tarihi : 08/12/09
    Tecrübe Puanı : 47
    Yaş : 54
    Ülke : Almanya

    Kadınların hacca gitmesi Empty Kadınların hacca gitmesi

    Mesaj tarafından Ruzgar Paz Ara. 20, 2009 10:03 pm

    Sual: Bazı kimseler, “Şafii’de kadınlar, başka
    kadınlarla hacca gidebildiği için Hanefi kadınlar da, yanında mahrem
    bir erkek olmadan, Şafii’yi taklit ederek hacca gidebilir” diyorlar.
    Bir kadın, mahremsiz hacca gidebilir mi?
    CEVAP
    Bir kadın,
    mahremsiz hacca gidemez. Ancak ebedi mahrem akrabasından fasık ve
    mürted olmayan akıl baliğ veya mürâhık bir erkekle kocası ile beraber
    hacca gidebilir. Hadis-i şerifte, (Kadın, yanında bir mahremi olmadan
    hacca gidemez) buyuruldu. (Bezzar)

    Hanefi mezhebinde olan
    kadınların Şafii mezhebini taklit ederek mahremsiz hacca gitmeleri caiz
    değildir. Bir Hanefi’nin Şafii mezhebini taklit etmesi, ancak bir farzı
    yaparken veya haramdan sakınırken karşılaştığı sıkıntıdan kurtulması
    için caiz olur. Caiz olduğu zaman da, taklit edilen mezhebin o
    husustaki bütün şartlarına uymak lazım olur. Haccın hepsini Şafii
    mezhebine göre yapmaları lazım olur. Kadının mahreminin hac yolunda
    ölmesi, Şafii’yi taklit etmesi için özür olur.

    Erkeksiz kadın
    hacca gidemez. Giderse, haccı sahih olur ise de, haramdır. Erkeği ile
    gidince de, otelde, tavafta, say’da ve taş atarken, erkekler arasına
    karışması haccın sevabını giderdiği gibi, büyük günaha da girer. Ebedi
    mahrem erkeği bulunmayan kadın, ihtiyarlayınca, göremez olunca veya iyi
    olmayacak bir hastalığa yakalanınca, yerine vekil gönderir. Daha önce
    göndermez.

    Sual: Bazıları, 3 kadının bir arada hacca gidebileceğini söylüyorlar. Dinimizde böyle bir şey var mıdır?
    CEVAP
    Dinimizde
    böyle bir şey yoktur. (Üç kadın hacca gider) demek dinimize aykırıdır.
    Kadınlar ne kadar çok olursa olsun, Hanefi’de mahremsiz hacca gidemez.

    Sual: Bir kadın, eniştesi veya kayınbiraderi ile, uzun yola çıkabilir mi ve hacca gidebilir mi?
    CEVAP
    Enişte
    ve kayınbirader, mahrem akraba olmadığı için bunlarla yalnız kalmak
    günah olduğu gibi uzun yola gitmek de caiz değildir. Hadis-i şeriflerde
    buyuruldu ki:
    (Allah’a ve ahirete inanan bir kadının, yanında
    babası veya oğlu veya kocası veya erkek kardeşi veya bir mahremi
    olmadan üç günlük ve daha fazla bir yola gitmesi helal olmaz.) [Buhari]

    (Kocası veya mahremi olmayan müslüman bir kadının hacca gitmesi helal olmaz.) [Taberani]

    Ancak
    bir zaruret veya ihtiyaç olunca, mesela mahrem kimse bulamayıp sefere
    de çıkmak lazım olunca, yanında mahrem erkekleri bulunan saliha
    hanımlarla beraber gitmek caiz olur. Fasık akraba yerine, salih olan
    yabancılar tercih edilir. Salih kimse, insanın düşmanı bile olsa, haram
    işlemekten korktuğu için malımıza, canımıza, ırzımıza zarar vermez.
    Seferde olan bir hanım ise, yanında mahrem akrabası olmasa da, beyinin
    ikamet ettiği yere gelebilir.

    Sual: Geçen sene bazı şirketler, kadınlar beraber olunca fizana da gidebilirler diyerek bizi hacca götürdüler. Uygun oldu mu?
    CEVAP
    Hayır. Peygamber efendimiz gidemez buyuruyor. Yanlış yapmışsınız, tevbe etmeniz gerekir.

    Sual: Kadın Almanya’dan Türkiye’ye yalnız gidebiliyor da hacca niye gidemesin?
    CEVAP
    Bir
    kadın, zaruretsiz 104 kilometreden uzağa gidemez. Giden varsa günah
    işliyor demektir. Fakat götürecek kimsesi yoksa veya gidecek durumda
    değilse, salih bir kimse ile memleketine gidebilir, fakat hacca, umreye
    gidemez.

    Sual: Dul bir kadının hacca gidebilmesi için bir erkekle nikahlanması dinimizde var mıdır?
    CEVAP
    Öyle
    bir şey yok. Hacca gidebilmek için birisi ile evlenmek gerekmez. Ama
    illa gideceğim derse, dul bayan, boşanma hakkı kendi elinde olmak üzere
    nikah yapabilir, muvakkat nikah değil. Normal nikah yapabilir. Gelince
    kocasını boşayabilir. Boşamak üzere nikah olmaz. Normal nikah yapılır,
    hacdan gelince boşanır veya boşanmaz onun bileceği iş.

    Sual: Dul bir kadın, amcası veya dayısı ile nikahlanıp hacca gidebilir mi?
    CEVAP
    Amcası,
    dayısı onun ebedi mahrem akrabasıdır, babası gibidir. Beraber
    gidebilirler. Amca ile dayı ile evlenilmez. Evlenen kâfir olur.

    Sual: Annem, hacca gidince, kalabalıktan dolayı, haram işlememek için tavaf yapamazsa, orada beni vekil edebilir mi?
    CEVAP
    Vekil
    edemez. Haram işleyerek de tavaf yapmaz. Bir yolunu bulmalıdır.
    Bulamazsa ben hac etmeden ölürsem yerime vekil gönderin diye vasiyet
    eder.

    Sual: Yaşlı kadın, yaşlı ve salih erkekle umreye de gidebilir mi?
    CEVAP
    Sefere gider, umreye gidemez.

    Sual: Hacda haram işlemeden haccedemiyen kadın, ne yapar?
    CEVAP
    Haram işlemeden hac yapmaya çalışır. Haram işlemeden hac yapamazsa, vasiyet etmelidir. Şöyle vasiyet yapabilir:
    (Ölene kadar hacca gidemezsem, yerime vekil gönderin.) [Ukud-üd-dürriyye]

    Sual: Hanımın nisabın üstünde bileziği var. Hacca gitmesi farz mıdır?
    CEVAP
    Parası olmak kâfi değildir. Hacca götürüp getirecek mahreminin bulunması da şarttır.

    Sual:
    Kadınlar ihrama girdikleri elbiseyi, ihramdan çıkıncaya kadar
    çıkarmamaları mı gerekiyor, mesela otelde iken başları açık
    durabilirler mi?
    CEVAP
    Durabilirler.

    Sual: Muayyen hâli yüzünden ziyaret tavafını yapamayan kadın ne yapar?
    CEVAP
    Temizlendikten sonra yapar.

    Sual: Hayzlı veya nifaslı kadın tavafı, sa’yi temizlenince, ömrünün sonuna kadar senenin herhangi bir ayında yapabilir mi?
    CEVAP
    Evet. Fakat geciktirmemelidir.

    Sual: Hac yolcuğunda, kadınların erkeklerin yanında abdest almaları uygun mudur?
    CEVAP
    Harama
    önem vermemek çok tehlikelidir. Başkasının yanında, avret yerini
    açmadan su ile istinca yapamayan kimse, pislik fazla olsa bile, su ile
    istincadan vaz geçer. Avret yerini açmaz. Namazı öyle kılar. Açarsa,
    haram işlediği için fasık olur.

    Tenha bir yer bulununca su ile
    istinca yapar ve namazını iade eder. Gusledecek kimse de tenha yer
    bulamazsa, teyemmüm eder. Çünkü bir emri yapmak, bir haram işlemesine
    sebep olursa, haram işlememek için, o emir terk edilir, yapılmaz.
    (Redd-ül Muhtar)

    Sual: Dul bir kadının mahremleri yoksa hacca
    mahremsiz gidebilir deniyor. Bir de hacda tavaf ederken kalabalıktan
    sıkışma oluyor, kadın erkek birbirine dokunsa da, zaruret olduğu için
    haram olmaz deniyor. Ayrıca hacda kadın yabancı erkeklerin yanında
    kollarını açarak abdest alabilir, necaset varsa temizleyebilir, hacda
    günah olmaz diyorlar. Bunlar doğru mudur?
    CEVAP
    Hiç birisi doğru
    değildir. Çünkü haramdan kaçmak, farzı yapmaktan önce gelir. Hadis-i
    şerifte, (Ufacık bir günahtan kaçınmak, bütün cin ve insanların
    ibadetleri toplamından daha iyidir) buyuruldu. Haramdan kaçmanın
    sevabı, farzları yapmanın sevabından daha fazladır. Haram işleyerek
    farz yapılmaz. Farz ile haram bir araya gelince, yani farzı işlerken
    haram işlemek mecburiyeti olunca, haram işlememek için farz tehir
    edilir.

    Sual: Bayan bir yazar, (Mahrem erkek akrabası olmadan
    kadın niye hacca gidemez ki? Âdetli iken niçin harem-i şerife giremez
    ve tavaf edemez ki? Mevlüt efendi, mazeretli kadının Kâbe’yi tavaf
    edemeyeceğini söylüyor. Tanrı tavaf hakkını yalnız erkeğe verecek kadar
    adaletsiz midir? Diyelim ki kadın, hac esnasında regl oldu, ertesi sene
    gidince yine regl oldu, ne olacak?) diyor. (Dinin emrini bildirenlerin
    hepsinin psikologa ihtiyacı var) diyor. Buna nasıl cevap vermeli?
    CEVAP
    Önce günlük işlerden örnek verelim:
    Türkiye’de
    oy kullanma yaşı 18’dir. Milletvekili seçilme yaşı 30’dur. Şimdi 17
    yaşındaki bir gencin, (18 yaşındaki gençler, oy kullanıyorlar da, ben
    niçin oy kullanamıyorum. Bu ne adaletsizlik) demeye hakkı var mıdır?
    Yirmi yaşındaki bir gencin de, (otuz yaşındakiler milletvekili adayı
    olurken, ben niye olamıyorum) demesi acaba normal midir? Bir avukatın,
    (Bana niçin doktorluk yaptırmıyorlar) demesi, bir doktorun da, (Bana
    niçin avukatlık yaptırmıyorlar. Böyle adalet olmaz) demesi normal
    midir? Asıl böyle diyenler psikologluk değil midir? Birçok ülke,
    pasaportu olmayan kimseyi, geri çeviriyor, ülkesine koymuyor.
    Pasaportsuz birinin, (Herkes gidiyor, beni niye koymuyorlar? Bu ne
    adaletsizlik) demesi elbette yanlıştır.

    Dinin sahibi de Allahü
    teâlâdır. Kuralları koyan Odur. Kur’an-ı kerimi gönderen Odur. Kur’an-ı
    kerimi hadis-i şerifleriyle açıklayan Onun Peygamberidir.
    En büyük Peygamberi Muhammed aleyhisselam buyuruyor ki:
    (Allahü
    teâlâya ve ahiret gününe inanan bir kadının, yanında babası veya oğlu
    veya kocası veya erkek kardeşi veya bir mahremi olmadan üç günlük ve
    daha fazla bir yola gitmesi helal olmaz.)
    [Bu hadis-i şerifi, büyük hadis âlimlerinden imam-ı Buhari hazretleri bildirmektedir.]

    (Kocası veya mahremi olmayan müslüman bir kadının, hacca gitmesi helal olmaz.)
    [Bu hadis-i şerifi, büyük hadis âlimlerinden imam-ı Taberani hazretleri bildirmektedir.]

    (Kadın, yanında bir mahremi [nikah düşmeyen erkek akrabası] olmadan hacca gidemez.)
    [Bu hadis-i şerifi, büyük hadis âlimlerinden imam-ı Bezzar hazretleri bildirmektedir.]

    Bayan
    yazar bunları bilmeyebilir. Bilmediği de meydandadır. Bilmediği
    konuları ele alıp da, bilenlerin yanında gülünç duruma düşmesi akıl
    kârı mıdır? Regl olan bir kadının namaz kılmaması, oruç tutmaması ve
    tavaf yapmaması Mevlüt efendinin düşüncesi değildir. Kadının muayyen
    özürlü iken Harem-i şerife girememesi de, şu veya bu yazarın fikri
    değildir. Bunlar Allah’ın bildirdiği hükümdür. Bunları kimse
    değiştiremez. Pasaportsuz yabancı bir ülkeye gidilemediği gibi, temiz,
    abdestli olmayan da Harem-i şerife giremez.

    Bu konuda Allah’ın sevgili Peygamberi buyuruyor ki:
    (Hayzlı [regl, âdetli olan] kadın namaz kılamaz.)
    [Bu hadis-i şerifi, büyük hadis âlimlerinden imam-ı Ebu Davud hazretleri bildirmektedir.]

    (Kâbe’yi
    tavaf etmek, namaz kılmak gibidir. Namaz kılarken abdestli olmak
    gerektiği gibi, Kâbe’yi tavaf ederken de abdestli olmak gerekir.)
    [Bu hadis-i şerifi, büyük hadis âlimlerinden imam-ı Tirmizi hazretleri bildirmektedir.]

    (Cünüp ile hayzlı veya nifaslı kadına mescide, camiye, harem-i şerife girmek helal olmaz.)
    [Bu hadis-i şerifi, büyük hadis âlimlerinden imam-ı Muhammed ibni Mace hazretleri bildirmektedir.]

    Kadın,
    tavaf ederken regl olursa, en fazla on gün bekler. Temizlenince tavaf
    eder. Ertesi sene gelmesine gerek yoktur. Telbiye sırasında sesini
    yükseltmemesi de yine dinimizin emridir.

    Sual: (Çok ihtiyar
    kadın mahremsiz sefere gidebilir) hükmünü yanlış anlayıp, salih
    kimselerle hacca gittim. Hâlbuki Hanefi’ye göre, mahremsiz gitmek caiz
    değilmiş. Mahremsiz hacca gitme günahından kurtulmak için, (Şafii
    Mezhebine göre gittim) diye niyet etsem, günahtan kurtulur muyum?
    CEVAP
    Şafii
    mezhebi taklit edilerek, farz olan hacca da gidilmez. Ancak, bilmeden
    gidilmişse, (Şafii mezhebine göre gittim) diye niyet edilince,
    mahremsiz gitme günahından kurtulmuş olunur.

    Sual: Şafii mezhebinde, kadınlar, mahremsiz nafile hacca ve sefere gidemez mi?
    CEVAP
    Evet, gidemezler. Sadece farz olan hacca, kadınlarla birlikte gidebilirler.

      Forum Saati Salı Mayıs 07, 2024 4:29 pm